Katastrofalt

   Idag sov jag rätt länge. Sedan så gick jag upp, åt frukost, satte mig framför datorn och bara degade. Dagen har avlöpt med diskning, läsning och dataspelande om vart annat. Det var min dag att ha hästen idag så jag for upp till stallet mot kvällningen. Fixade i ordning hans box och vägde upp hö. Annars fick han vila idag.

Vi hade kvällsfodring ikväll. Märk väl att jag säger vi, inte bara jag. Nu är det så att den andra personen sket fullständigt i att höra av sig till mig idag. Jag skickade ett mezz där jag sa att vi skulle ses i stallet halv åtta. Jag hörde inte ett ljud så jag trodde att allt var grönt. Väl halv åtta så hade ingen dykte upp. Jag tänkte okej jag väntar behöver ju inte börja fodra förrän typ kvart i.

   Det går ju dubbelt så snabbt om man är två som fodrar. Det tog mig ca 45 minuter att fodra alla hästar själv, varav fixa hö till en häst som glömt och låsa sadelkammare m.m.


När jag kom från stallet var klockan halv nio. Varav det är en bit hem och jag skulle duscha. Det fina i kråksången var också att jag hade avtalat att titta på film hos en vän kl nio och porten går i lås nio. Jag är en planerare och vill ha gott om tid på mig, varför, jo för det tar längre tid för mig och jag vill slippa stressa för jag har ingen stressfaktor längre. Stress ger mig ångest.

   Min stressfaktor drog igång på full speed när jag fick till insikt att ingen kom för att hjälpa mig i stallet, varav det tog längre tid där uppe än vad jag planerat. Jag hade sådan stress i kroppen att när jag stod i duschen brast jag i gråt för det hade blivit en sådan ångest av det. När jag blir ledsen blir jag förbannad. Så att nu när ångesten är över så går jag omkring och är förbannad istället. 

Jag vill bara säga tack för att du kunde höra av dig, ville bara säga tack för att du sket i mig, ville bara säga tack för att du inte hade en tanke på hur det kändes för mig, ville bara säga tack för att du har tagit mig för given! Ja
jag är förbannad och alla tack är ironiska. Dra åt helvete!!!



   När jag kom hem till min vän var jag helt skakis. Min älskade vän hade bakat kaka också. Så vi satte oss i soffan och kollade på Transformers med varsin kopp te och hennes supergoda kaka. Vi riktigt myste med tända ljus på boret, varsin te mugg i hand och två katter uppkrupna i soffan med oss.



Tack vännen för ett underbart slut på en kväll som började katastrofalt dåligt. Tack för att du finns!

Transformers var riktigt bra, har ju sett den förut så det visste jag. Men jag hade faktiskt glömt bort hur den var och det måste jag säga att den är helt underbar att kolla på. Jag blir så imponerad av den teknik som finns och hur filmen är uppbyggd.



Puzz Puzz
//Sophia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0