Njutfullt att sova

   Idag vaknade jag första gången vid nio, men jag kröp ner i sängen igen. Nästa gång jag vaknade var klockan tjugo i tolv. Kände mig något grötig i huvudet och halsen var som om jag grötat ihop den med. Fast jag kände att jag ändå hade behövt den där extra sömnen som jag faktiskt fick=)

Mamma ringde och jag åkte och hämtade henne och skjutsade ner henne till vårdcentralen. Det var sådana här drop-in-tider. Men ja våran vårdcentral är inte så mycket att hänga i julgran precis. Vet inte vad som hänt med den. Jag träffade en vän och var på Bibblan och tog en snabbfika medan mamma var på VC.

  
   Sedan skjuitsade jag hem mamma och stannade på en kopp te och vi satt och snackade. När jag drog hem därifrån så tog jag med mig ägg till min vän och mig som pappa hämtat från Grillby. Ett lokalt ställe som vi köper ekologiska ägg ifrån. Väldigt fina=)

När jag kom hem så lämpade jag av lite grejer och sedan upp till affären och handlade. Det gick fint. Älskar de där scanrarna som gör att det går mycket snabbare och jag slipper stå i någon kö. Det kan verkligen göra mig galen att stå i kö och så har man någon framför sig som har köpt hela jävla vagnen full med saker. Egentligen ska man ju bara åka med strömmen och låta det rinna av sig, men tyvärr är jag inte sådan som person. Helst ska allt gå supersnabbt!



   Väl hemma åt jag middag, sedan landade jag framför datorn och tv:n. Min favorit på Biggest Loser gick till final. Sedan var det kvalveckan i Idol. Det är verkligen svårt nu. Alla är så himla bra. Självklart röstade jag. Jag missade två som sjöng pga att det var någon som ringde mig. Och det var himla trist, men jag kunde inte bara avsluta det fort.

Nu är det dags för mig att göra mig i ordning och krypa i säng. Godnatt!!!



Puzz Puzz
//Sophia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0