Matchdag

   Idag när jag vaknade for jag upp till stallet för att fixa hö och mockning. Det gick i en jäkla fart och det var snabbt kirrat. Efter det for jag hem och gjorde mig i ordning för att sticka in till staden.



   Det var matchdag idag för Djurgården och vi mötte Örebro på Stadion. Som ni ser hade klacken fixat sig i ordning som vanligt, en vacker syn. Själv satt jag i min Djurgårdsmundering med min mormor och moster. Det här var moster och Ingelas födelsedagspresent till min mormor och mig.


Efter första halvlek stod det 0-1 till Örebro. Stämningen var inte på topp och jag själv var lite nere. Djurgården hade spelet men Örebroarna hade lyckats göra mål så ni kan ju själva förstå att man kände sig lite nere då. Andra halvlek låg Djurgården på som bara den och många fina chanser. En frispark som jag själv tänkte att den här kommer inte gå in seglade snyggt in i bortre hörnet på Örebros mål. Snacka om jubel och världens glädje bland alla Djurgårdens supportrar.

   2-1 kom också. Hela Stadion exploderade i glädjerus och det var pirriga sista minuter på matchen eftersom jag vet att allt kan ju hända. Men vi vann och vilken glädje man fick dela sen. Det var en härlig födelsedagspresent, perfekt på alla dess sätt=) Vi vann rättvist, och det säger jag inte bara för att jag är Djurgårdare utan för att vi var helt enkelt det bättre laget ikväll =D



   När jag kom hem slängde jag mig framför tv:n där filmen Mamma Mia visades. En enormt härlig film som kan ses hur många gånger som helst. Sedan har jag plockat undan lite här hemma och även packat in rena kläder i lådor och garderober. Så nu är jag välförtjänt av att få sova gott i natt=)



Puzz Puzz
//Sophia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0