Härligt och efterlängtat sällskap

   Idag klev jag upp lite senare än vanligt, var något seg på morgonen. Kan bero på att jag läste lite väl länge igår kväll. Ni vet när man kommit in i en bok och det är svårt att slita blicken ifrån raderna i boken.

Jag fixade mig i ordning och åt frukost, fixade i ordning en lapp med saker jag behövde köpa, böcker jag skulle hämta på biblioteket och nr till Idolfinalbiljetterna. Jag gick sedan och besökte biblioteket och hämtade ut tre böcker jag hade reserverat, så nu har jag så jag klarar mig ett tag =)
 Sedan gick jag till Ica och skulle hämta ut Idolbiljetterna i förbutiken, tyvärr behövde jag en pinkod och den hade jag glömt så jag gick in och handlade det jag skulle ha hem och efter det gick jag hem och lastade in saker i kylskåpet. Efter det satte jag mig och letade upp pinkoden som jag behövde lämna i och med uthämtandet av biljetterna och gick upp till förbutiken på Ica för andra gången. Gick superbra att få ut biljetterna då=D



   Blåste kyliga vindar idag, och de senaste dagarna har det ju blivit kallare i Sverige. Men jag som tål kyla väldigt bra gick i tjocktröja när jag uträttade mina ärenden. Visst blåste det, men hallå så farligt var det inte.

När jag kom hem med biljetterna i hand gömde jag undan dom och sedan satte jag mig i soffan med den härliga boken i hand. Läste några kapitel innan jag skulle ge mig iväg till Källan för en stund där. Jag tyckte nog att det var lite kyligt i min lägenhet, konstigt eftersom jag i vanliga fall inte är så frussen av mig. Jag bestämde mig för att ta min nyinköpta kappa på mig eftersom jag sedan skulle åka till Kalhäll och möta upp en vän jag inte träffat på ett tag.

   Tur var väl det, för ute hade det börjat blåsa rejäla vindar och kyligt var det. Jag fryste till och med lite under kappan, vilket kändes lite konstigt för att vara jag. Väl på Källan bjöds det på fika för att det var praktikantens sista dag där. Smaskens var det och härligt med kaffe.

Gav mig av till Kalhäll och mötte upp vännen. Hon körde till en pizzeria i Stäket där vi delade på en kebabpizza som var supersmarrig. Vi pratade och skrattade och det var riktigt trevligt. Vi hade ju inte träffats på ett tag. Vi spenderade gott och väl två timmar i varandras sällskap innan jag blev skjutsad till tåget och åkte hemåt. Tack vännen för en trevlig kväll och vi måste ses snart igen!!



   När jag väl kommit hem slängde jag ihop lite prylar och for ut till mamma och pappa. Vilken snygging som kom och mötte mig ute vid bilen va=)

Min bil ska in på service imorgon och jag hoppas min lilla pärla kommer bli sitt forna jag igen eftersom hon börjat låta lite mycket på sista tiden. Vi hann se Hellenius Hörna och jäklar vad bra det programmet är. Riktigt bra gäster han hade idag på besök, ja programmet är för härligt. Många goda skratt=D

   Nu ska jag snart natta kudde och jag har bäddat ner mig i sängen här ute hos mamma och pappa. Får se vilka nya äventyr det blir imorgon!



Puzz Puzz
//Sophia


Kommentarer
Postat av: Malin - Hockeyfru

va söt vovve

2010-10-18 @ 11:36:49
URL: http://mysunshinestory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0