Fullspäckad helg!



   Det har blivit kyligare ute. Tydligen många olyckor ute på vägarna så jag var lite nervös när jag skulle fara upp till hästen idag om det skulle vara halt. Men nej det var det inte, allt gick hur fint som helst. Jag var ute på en promenad med hästen, blåsigt var det.

Helgen har spenderats hos min moster och Ingela. Jag landade där i fredags kväll och så åkte jag hem idag på morgonen. En fin fin helg. Fredagskvällen med Idol, lördagen var jag med moster på innebandymatch. Hon har börjat spelat för Djurgårdens IF IBF U(tror jag, inte helt säker, men det är inte deras A-lag iaf). Bortamatch mot Duvbo som slutade 5-20. Djurgården var helt överlägsna.



   Lördagskvällen blev det njutande framför tv:n med tacos. Vi tittade på hockey, fotboll och Dansfeber. Nämnde jag att vi hade en massa snarr oxå. Deras vän Barbro kom över också. Vi hade urmysigt.

Söndagen var lugn, jag höll Ingela sällskap när hon målade. Moster var över till Barbro och hjälpte till att rensa på tomten med buskar och löv. Middag blev pizza, kebab m isbergssallad.

Behöver jag säga att helgen var urtrevlig och det var kul att få umgås med moster och Ingela. Blir nog snart igen, hoppas jag, men tiden rinner iväg så snabbt. Men det är viktigt att komma ihåg vänner och familj som betyder så mycket!



Efter hästen idag så åkte jag hem och fixade till mig och sedan drog jag ut till mamma och pappa. Jag hämtade mamma uppe i skogen. Hon hade tappat kopplet på vägen. Medan jag gick i skogen på vägen så hörde jag något på sidan av mig så jag kollade dit. Jag fick se ett vildsvin. Det var lite läbbigt så jag vände och gick tillbax mot bilen. Egentligen var den säkert mer rädd för mig, men shit vad stor den var. Man vill ju inte bli attackerad av ett.

   Mamma och jag drog till Enköping sen. Dags för kotknackarn. Jag behövde ingen mer tillrätning efter idag. Känns bra, men om jag känner att jag blir sne så får jag höra av mig igen. Efter det skjutsade mamma hem mig och jag gick in på Ica och handlade lite, gick förbi bibblan och lämnade tillbax böcker och sen hem.

Kvällen har spenderats framför tv:n, Biggest Loser, Biggest Loser Sverige och The Good Wife. Nyheterna kollade jag också på. Men nu ska jag gå och natta och sova gott förhoppningsvis!



Puzz Puzz
//Sophia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0