Frågan om elden

   Imorse steg jag upp hemma hos mamma och pappa. Jag har varit där sedan i lördags så därför har det inte blivit ngt bloggande av, har helt enkelt haft annat för mig. Idag var det lite kyligt på morgonen, som säkert flera har märkt så har det blivit kyligare ute. Då är det najs när mamma och pappa har en kamin som de eldar i.



Jag har tänkt på det där med eld. Vilken grej egentligen. Jag blev så där djup och började tänka på hur människan egentligen upptäckte den. Jag menar tänk bara om det inte skulle finnas någon eld, vad dystert och kallt det skulle vara. Eller ja vi har ju el, men ni kan ju själva tänka er.

   Jag har varit upp till biblioteket idag och lämnat igen lite böcker och hämtat en reservation. Självklart går det inte att låta bli att kolla om det finns andra böcker som man kan haffa med sig hem när man ändå är där. Och det blev så att ytterligare en bok fick följa med hem till mig, vilket var ett snabblån. Jag hoppas jag kommer hinna läsa den innan lånetiden går ut.



Sedan gick jag och en vän till Källan, efter jag hade lagt på ett brev på lådan. Där var det himla trevligt. Jag snackade med flera, spelade spel med en, satt framför datorn och sedan blev det ännu mer snack. Efter Källan gick jag hem till mig och lagade till middag.

   Kvällen blev framför tv:n och en god bok i pauserna=) Men shit vad kyligt det börjar bli nu på kvällarna, riktigt kallt och fötterna fryser till isbitar. I min lägenhet ska de installera en temperaturgivare om tio dagar. Äntligen kan man se hur kallt det egentligen är, eftersom de som jag hyr utav påstår att det är som det ska. Det ska vi allt se, det tror inte jag eftersom att jag som nästan aldrig fryser fryser i min lägenhet ibland.



Puzz Puzz
//Sophia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0