Zombieday

   Idag klev jag upp halv nio, wehoo. Allt innan nio är tidigt för mig, ja jag lägger mig till med sena mornar när jag har varit hemma ett tag. Men så ser det ut. Jag åt frulle och fixade mig i ordning och sedan drog jag ut med bilen till mamma och pappa. Jag skulle ta Poppe på en promenad idag.

När jag kom fram stoppade jag nyckeln i dörren och skulle låsa upp, trodde jag. Det visade sig att jag låste dörren istället, konstigt tänkte jag. Låste upp och öppnade dörren och där var Poppe, alltid lika glad att se mig. Jag ropade hallå inget svar. Jaja, tänkte jag och gick iväg på en promenad.

   Efter promenaden så tog jag av mig skorna och gick upp på övervåningen. Det visade sig att lillasyster var hemma. Så då hade jag fått reda på varför dörren var olåst och själv slapp jag låsa när jag stack därifrån.


[En vinterbild från början av året]

Jag drog direkt upp till hästen och väl där så gick jag en promenad med honom. Orkade inget annat idag, sedan hade jag inget rent schabrak att stoppa under sadeln heller. Fin ursäkt=)

   Efter stallet drog jag hem. När jag var färdigduschad började jag laga en korvgryta. Det blev min lunch och dessutom fyra matlådor=) Ekonomisk javisst!! Efter det slappade jag i soffan till en vän hörde av sig. Jag gick över till henne och där fick jag middag och vi pratade och hade trevligt.
Kaffe blev det också, första koppen för idag och enda!

När jag gick hem därifrån blev kvällen framför tv:n och en god bok.
Bilden beror på att jag sitter på min stationära dator och där har jag inga nyare bilder. Kommer upp lite nytt imorgon istället!



Puzz Puzz
//Sophia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0