Snooze

Det måste ju typ var det bästa med alarmet på mobilen? Eller vad tycker ni? Fast å andra sidan har det verkligen sina nackdelar. Jag kan i alla fall räkna upp två stycken nackdelar.
1. Jag blir segare när jag snoozar och inte kliver upp direkt.
2. Råkar jag trycka fel så stänger snoozen av sig och larmet ringer inte igen. Ja då har man försovit sig.

Men i det hela är det väldigt skönt med snooze tycker jag, för jag är en sådan person som gillar att ligga och dra mig under täcket. Ni vet när ni precis vaknat och det är så varmt och gosigt, medans om ni kliver upp, speciellt nu den här kallare årstiden, fryser ni arslet av er.

Idag råkade jag trycka av snoozen, helt omedvetet, tur jag låg vaken å väntade på att den skulle ringa igen. Tillslut blev jag lite fundersam och undrade varför det aldrig ringde, kollade efter å fick sprutt upp ur sängen. Försovit mig sju minuter, om jag nu kan säga så, för egentligen har jag inte försovit mig, än i alla fall. Det är bara det att jag hellre har för mycket tid på mig än för lite. Hellre än halvtimme för tidig än fem minuter sen om jag säger så.

Nu är det ju inte så att jag ska iväg eller så, mötet ska hållas hos mig, men ändå. Nej nu ska jag vakna med en dusch. :)

Puzz och Kram
//Zozzo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0