Fattar inte...

Idag klararde jag knappt att gå upp ur sängen, så himla trött. Men nu är jag uppe, får se vad som händer. Jag hade en hel TO DO-list idag, men nu får jag se om jag orkar göra ngt av den.

Såg iaf den här rubriken på msn och blev lite upprörd efter att ha läst artikeln.

Deras studenter får inte sminka sig




Vad tycker du? Är det okej att sminka sig som kille?

Universitet i Georgia som heter Moorehouse College innehar bara manliga studenter. Där är det förbjudet att sminka sig nu enligt universitetets policy, då riskerar de att vägras undervisning lr bli avstängda.

Jag som tjej tycker ändå att det ska vara helt okej som kille att sminka sig. Jag menar vi lever år 2009 och fler och fler killar bryr sig om utseendet och vill sminka sig. Jag tycker någonstans att man måste sätta ner foten och säga att det faktiskt är okej, men som vi alla vet så finns det fortfarande bakåtsträvande stofiler i detta samhälle.

Pussar å kramar
//Zozzooo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0