Fjärde dagen på Pride-veckan

Idag började det inte så bra. Regnet strilade ner så vi bestämde oss för att inte ta med picknick in till stan. Vi tänkte ju sitta utanför Pride-park idag. När vi kom in till staden så bokstavligen öste regnet ner. Vännen och jag tog oss till Gamla Stan för att gå på ett kafé där. Väl framme i Gamla Stan tvekade vi om vi skulle ge oss ut i regnet, men till slut gick vi iväg i snabb takt och kom fram till Cholkladkoppen som två dränkta katter.


Caffe Latte och Äppelpaj m vaniljsås

Vi satt där inne ett bra tag med vårt fika och regnet ösande utanför. Trevlig personal och väldigt trevlig stämning, har du vägarna förbi så rekommenderar jag det verkligen.

Efter vår fikastund gav vi oss iväg till Torget, det öste fortfarande ner och man fick ta det försiktigt ner för kullerstensgatorna. Ville ju inte gärna trilla och bryta något ben eller så.

Väl på Torget tog vi varsin cider och avnjöt i lugnan ro. Sedan gav vi oss av till Friday´s vid Kungsan. Vi mötte upp en vän och henns kompis där.


 Min vän Therje, Sandras kompis Emma och min vän Sandra på Friday´s

Vi åt middag där och min efterrätt bestod utav denna smarriga Banana Split

Inget besök utanför Pride-park idag, men förhoppningsvis kan det bli av imorgon beroende på vädret.



Puzz Puzz
//Sophia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0