Debatten om F-kassan

Vad ska jag säga då. Jag är så f-cking trött på regeringen och farbor staten. Jag har grubblat och grubblat, Har velat skriva det här inlägget ett bra tag nu.
Jag tycker att alla borde ge F-kassan och regeringen stora varma applåder, och då menar jag det helt sarkastiskt och ironiskt. Jag undrar hur regeringen tänker? Någon som kan förklara det för mig? Jag fattar absolut ingenting.

Här har det tagits ett beslut att 50 000 människor ska utförsäkras från F-kassan efter nyår om jag fattat det hela rätt.

Jepps, vilken trevlig jul regeringen ger till de sjuka. Grattis regeringen hoppas ni känner er stolta. Vilka har tagit det är beslutet då?? Folk som tjänar multum, politiker, på att fatta dumma idiotiska beslut. Lätt som en plätt. Jag skulle gärna få så mycket i lön som politikerna får för att besluta så korkade saker som de beslutar. Va f-n finns det inga smarta människor längre? Folk med makt verkar kunna bestämma exakt vad som helst.
De människor som tagit det här beslutet har ingen som helst empati för andra människor måste jag ju säga. De kan ju absolut inte ha varit psykiskt eller fysiskt handikappade för fem öre. För då vet man vad det handlar om.

Regeringen har ju absolut misslyckats. Ni vill få människor som har varit sjukskrivna länge att bli friskare och kunna komma ut i arbetslivet. Jaha, men då gör vi så att vi slänger ut 50 000 människor som inte är friska och så får de a-kassa istället. Det betyder att de här utförsäkrade står till arbetsmarknadens förfogande på 100%. Tror du att en människa som varit sjukskriven ett längre tag har en arbetskapacitet på 100%?? Va??

Det här kommer bli ett bakslag för staten och regeringen. Ni kommer få människor som går in i vägen så det bara skriker om det. Bra jobbat regeringen. För det är ju inte så att ni har underlättat för de här människorna som är sjuka, ni har satt ännu mer press på dem genom att säga att nu ska du ut och jobba 100% efter jul. Vilken julklapp ni har gett dem. Men huvudsaken är väl att regeringen kan fira en god jul och ha det trevligt! Tänk absolut inte på några andra människor. Fy f-n säger jag bara.

Dessutom flyttar man ju bara på problemet. Nu ska de här 50 000 människorna stämpla istället. Så då har man blivit av med problemet från ett ställe och flyttat det till ett annat. Smart. Riktigt smart. Jag hoppas ni förstår att jag är så himla sarkastisk nu så det bara skriker om det. F-kassan betalas av staten, dvs alla skattebetalare, och a-kassan betalas av de som är med i a-kassan. Och oj nej men är det mindre folk som är med i a-kassan och betalar in. Nej men shit så nu ska de sjuka betalas av en mindra grupp människor. Alla skattebetalare behöver inte vara med. Och eftersom fler och fler går ur a-kassan så kommer pengarna där ta slut så de som betalat in kanske inte ens får ut sina pengar när de blir arbetslösa.

Är det någon som får ihop ekvationen?? Någon som tycker det här är logiskt??

Blev säkert ett tråkigt inlägg, men kände bara att jag behövde få skriva av mig och spruta ut min galla innan jag exploderar. För så besviken är jag på den här regeringen och deras sätt att behandla sjuka människor.

Puzz och Kram
//Zozzo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0