Sightseeing 8/8-2010

Idag när jag vaknade var jag helt slut. Vaknade knappt till av den kopp kaffe jag tog efter frukost. Hade nästan bestämt mig för att stanna i stugan idag och vila upp mig, men bestämde mig i sista stund för att hänga med på lite sightseeing på den här underbara ön.

Vi besökte lite krukmakerier för att se om det fanns något skoj man kunde köpa=)
Vi var även förbi krukmakeriet i Etelhem där jag fann några muggar förra året. I år var tyvärr hon som drejade just den serien mamma-ledig så de hade inte kvar några av de muggarna. Vilket jag tyckte var jättetråkigt=( Men jag får hoppas på bättre lycka nästa år.

Vi åkte vidare till en fiskebod i Sysne. Där köpte vi lunch för en ynka penning av 120:- som delades på tre. Billigt billigt och gott gott!! =D Sedan tog vi en liten sväng utmed stranden där med lilla vovven.

Tillslut åkte vi till Krusmyntagården en bit utanför Visby.

Riktigt mysigt ställe med utsikt över havet och ett eget litet fik. Vi gick runt i boden ett  bra tag och kollade kryddor. Men jag kände att det var inget för mig i år, men jag tog mig en titt på olika teer och en del tvålar. Men det som hängde med mig hem var lite Gräddmandlar och mandlar i kanel.=)


Efter besöket på Krusmynta for vi iväg hemåt för vi hade bestämt oss för att äta middag på Magasinet i Hablingbo. Vid Djupvik for vi ner mot kusten och åkte vägen längsmed kustremsan.
Så himla härlig utsikt!!


Efter en härlig middag på Magasinet, kaffe hemma och några kortspelsrundor senare och många skratt så är jag utmattad och så redo för sängen.
Natti Natti!!!



Puzz Puzz
//Sophia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0