Lämnade Gotland för denna gång

Imorse vaknade jag upp och kände det som om jag inte sovit alls. Ögonen kändes helt groggy och håret stod åt alla håll och kanter.

Men efter frukosten så blev det till att packa och fixa iordning stugan så att det blev rent och snyggt. Sedan tog pappa och jag en liten avskedsfika med farfar och Ing-Britt innan vi for iväg in till Visby.

Väl där parkerade vi och gick in i staden för att strosa längs gatorna, hunden hade vi med oss.

Visby är så himla fint. Fina gator och fina hus och vackra blommor=)

Denna vecka är det ju Medeltidsveckan på Gotland. Och Visby stad kryllar av människor i Medeltidskläder. Hela familjer, och det finns även en marknad med stånd som säljer olika saker, kläder, smycken, kanderade äpplen, brända mandlar m.m.


Sedan åt pappa och jag middag på Trossen innan vi åkte till båten. Väl på båten så spelade jag, bror, Kim och pappa par-Canasta. Resan över gick väldigt snabbt och helt plötsligt var vi på fastlandet. Tillbax till vardagen =)



Puzz Puzz
//Sophia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0